HOME  \  AKTUALNOŚCI

Z wizytą w stolicy Dolnego Śląska

Dodano:   2017.10.02
Czytelników:    190

Wycieczka do Wrocławia klas drugich i trzecich gimnazjum - 20 -22 września 2017 roku. Relacja z wycieczki.

Dzień 1

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy wyjazdem o godzinie 6 rano sprzed budynku szkoły. Podróż minęła wszystkim bardzo dobrze. Po przybyciu do Wrocławia odwiedziliśmy Ogród Japoński. Następnie indywidualnie zwiedzaliśmy jedno z największych zoo w Polsce. Mogliśmy tam zobaczyć egzotyczne oraz rzadko spotykane zwierzęta. Mieliśmy okazje również odwiedzić afrykarium i oceanarium. Po udanym zwiedzaniu udaliśmy się na miejsce noclegu, które mieściło się w centrum Wrocławia, blisko Starego Rynku.

Dzień 2

Dzień rozpoczęliśmy od pożywnego śniadania. Po posiłku pojechaliśmy zwiedzać Kościół Pokoju w Świdnicy, który powstał na mocy pokoju westfalskiego (stąd nazwa), kończącego wojnę trzydziestoletnią 1618-1648. Przed jej rozpoczęciem świdniczanie mogli swobodnie wyznawać idee Lutra, w mieście odprawiano nabożeństwa luterańskie.

Po zakończeniu zwiedzania ruszyliśmy w kierunku Wałbrzycha, zatrzymując się na szybki obiad. Na miejscu zobaczyliśmy trzeci pod względem wielkości zamek - Książ.  Urzekła nas tragiczna historia ostatnich właścicieli oraz niezwykle zaciekawiły tajemnicze tunele wydrążone przez Niemców w czasie II wojny światowej. W kontekście przygotowywania zamku na kwaterę Hitlera, ta historia brzmiała dość interesująco. Wieczorem urządziliśmy krótki spacer po wrocławskim rynku, po czym wróciliśmy na miejsce zakwaterowania.

Dzień 3

Dnia trzeciego z samego rana poszliśmy na śniadanie, a po posiłku wykwaterowaliśmy się z hostelu. Gdy wszyscy spakowaliśmy swoje bagaże, udaliśmy się na zwiedzanie rynku. Spacerowaliśmy uliczkami wrocławskiego rynku, słuchając opowieści przewodnika. Weszliśmy także na punkt widokowy Uniwersytetu Wrocławskiego, skąd mieliśmy pełny widok na całe miasto. Kolejnym punktem programu było oglądanie „Panoramy Racławickiej”. Byliśmy zachwyceni wielkością obrazu i realistycznym wykonaniem. W trakcie zwiedzania wysłuchaliśmy historii samego obrazu, jak też scen na nim zawartych. I tak zakończył się nasz pobyt w stolicy Dolnego Śląska. Wrocław wywarł na nas bardzo dobre wrażenie. Piękne miasto zaskoczyło nas swym urokiem. Być może kiedyś wrócimy tam na studia.